Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

μια ιστορία: για το φευγιό.

  Σε πολλούς ανθρώπους αρέσει να φεύγουν- να απομακρύνονται- να εξαφανίζονται. Λειτουργεί σαν λύτρωση η απόσταση. Απόσταση ισούται ελευθερία, απαλλαγή απ’ τη ρουτίνα και πάνω απ’ όλα σημαίνει διατήρηση του προσωπικού χώρου. Με άλλα λόγια, απόσταση ίσον λύτρωση απ’ την πραγματικότητα. Οι ρυθμοί της ζωής μας μάς κάνουν δούλους του χρόνου και των υποχρεώσεών μας, με αποτέλεσμα να ξεχνάμε τον εαυτό μας. Ξεχνάμε να μας φροντίσουμε εξωτερικά και εσωτερικά, αλλά καμιά φορά ξεχνάμε και ποιοι είμαστε. Ο προσωπικός μας χώρος γίνεται βορά στα θηρία της πραγματικότητας και αλλοτριώνεται, οπότε, όπως είναι λογικό, εμείς οι ίδιοι αλλάζουμε και μετατρεπόμαστε σε θηρία.
  
  Έτσι λοιπόν, μερικοί άνθρωποι θεώρησαν την απόσταση ως μηχανισμό αυτοσυντήρησης (υπό την έννοια της πραγματικής συντήρησης του εαυτού τους), για να γλιτώνουν απ’ τη διάβρωση και να βγαίνουν αλώβητοι απ’ τις καταστάσεις. Άνθρωποι δηλαδή που κάνουν αποκέντρωση, διακοπές σε άκυρες περιόδους του χρόνου, μιλάνε σε μέχρι 2 ανθρώπους απ’ τους γύρω τους, ή ακόμα και σταματάνε να γράφουν, να παίζουν να συνθέτουν. Όλοι αυτοί ανήκουν στην κατηγορία των ανθρώπων «φευγιό». Μ’ αρέσει να τους αποκαλώ έτσι. Θα μου άρεσε μάλλον να με αποκαλούν κι εμένα έτσι. Έχω κι εγώ αυτή τη μανία να αποχωρώ δίχως κανένα δισταγμό. Όχι για να σώσω το τομάρι μου (πολλοί μας λένε ατομιστές εμάς τους ανθρώπους-φευγιό), αλλά γιατί νιώθω πως αν δεν φύγω, θα πάψω να είμαι εγώ, θα σταματήσω να αναπνέω εγώ μέσα στο σώμα μου, γιατί θα κατοικεί εκεί μια ξένη, θα δώσω την ευκαιρία στα θηρία ΜΟΥ να με κατακρεουργήσουν και να με κάνουν κι εμένα θηρίο. Δεν επιθυμώ να αποποιούμαι το εγώ μου και την προσωπικότητά μου, ούτε για άλλες (καταστάσεις), ούτε για άλλους (ανθρώπους).
  
  Το μετά όμως με τρομάζει. Όλους εμάς που φεύγουμε, το μετά μας τρομάζει. Είναι εύκολο να πάρεις τα φτερά σου και να πετάξεις γι’ αλλού –μόνος σου-, αλλά είναι δύσκολο να γυρίσεις. Κι αυτό γιατί τα σενάρια είναι πολλά: επικρατέστερο; Οι άλλες (καταστάσεις) και οι άλλοι (άνθρωποι) θα έχουν φύγει, θα τους έχεις χάσει διαπαντός και εκών άκων θα είσαι μόνος. Αυτό συμβαίνει στους μη συνειδητοποιημένους για το φευγιό τους, τους πιο παρορμητικούς θα λέγαμε.
  
  Άλλο σενάριο είναι να φοβάσαι να γυρίσεις στην πραγματικότητα και να ξαναρχίσεις, λόγω απογοήτευσης, μεμψιμοιρίας, πόνου, παραίτησης κα. Αυτό συμβαίνει σ’ αυτούς που έχουν φτερά αλλά δεν έχουν γερά πόδια για να τα στυλώνουν στο πάτωμα και να δημιουργούν ζωή κομμένη και ραμμένη στα μέτρα τους. Μ’ αυτόν τον τρόπο δημιουργούνται δυο κατηγορίες των ανθρώπων-φευγιό: αυτοί που μετά τη φυγή γυρνάνε στο παρελθόν (στα στεγανά και σίγουρα) κι αυτοί που γυρνάνε στο μέλλον (στο αβέβαιο, τρομακτικό αλλά πολλά υποσχόμενο).
  
  Τελευταίο σενάριο που θα σας αναφέρω είναι να θες να μείνεις εκεί στη μοναξιά, στο «βασίλειο» του εαυτού σου για πάντα. Αυτό συμβαίνει στους αλλοπαρμένους που δεν μπορούν να σηκώσουν στις πλάτες τους τον κόσμο.
  
  Εγώ δεν θα σας πω αν μου συμβαίνει ένα απ’ τα παραπάνω σενάρια ή κάποιο άλλο που δεν σας ανέφερα∙ το μόνο που θα πω είναι ότι πάντα γυρνάω στο μέλλον και ποτέ δεν κάνω το λάθος να γυρίσω στο παρελθόν. Είμαι η Νεφέλη∙  θα με βρείτε να περιπλανιέμαι στους δρόμους μ’ ένα κόκκινο παλτό και να μουρμουρίζω τη μελωδία από ένα αγαπημένο μου τραγούδι που ανήκει στο δίσκο ενός καλλιτέχνη που έζησε το τρίτο σενάριο∙ ενός ανθρώπου που θα υπάρχει πάντα αν και δεν άντεξε τον κόσμο μας και «έφυγε νωρίς». *** Μέχρι την επόμενη φορά «γι’ αυτά τα λίγα κι απλά πράγματα να πολεμάτε».

*** Το φευγιό της Άννας στο δίσκο του Παύλου Σιδηρόπουλου «Ο Ασυμβίβαστος»



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

υποσχέσεις

   Να ξέρεις, φίλε μου, πως ξέρω πώς είναι. Ξέρω πώς είναι να πονάει η ψυχή σου. Ξέρω πώς είναι να βουρκώνεις με τα πάντα, μόνο και μόνο επειδή δεν ξέρεις με τι να κλάψεις. Ξέρω πώς είναι να βλέπεις πράγματα, τη στιγμή που δε θες να βλέπεις τίποτα. Και από την άλλη, ξέρω πώς είναι να μη βλέπεις τίποτα, τη στιγμή που θα ήθελες να βλέπεις τα πάντα.      Δεν ξέρω ποιο είναι το μεγαλύτερο ψέμα που έχουμε πει. Αλλά ξέρω ποιο είναι το ψέμα που μας πληγώνει περισσότερο. «Θα είμαι δίπλα σου». Μας ενοχλεί ο μέλλοντας; Μήπως μας ενοχλεί η λέξη «δίπλα»; Ή απλώς δεν αντέχουμε αυτές τις λέξεις στη σειρά επειδή γνωρίζουμε όλον τον εγωισμό και την επιπολαιότητα που κρύβεται από πίσω;      Εγωισμός, επειδή αυτός που την ξεφουρνίζει, έχει περισσότερη ανάγκη να είναι δίπλα μας απ’ ότι εμείς δίπλα σε αυτόν. Επιπολαιότητα, γιατί δεν αναλογίζεται την ευθύνη του μέλλοντα στις πλάτες του. Και μας γεμίζει με ουτοπικές προσδοκίες.      Ευτυχώς, δεν έγινα ποτέ ο λόγος που κρυώνεις. Όλα γίνονταν λι

διττή φύση/δύση

καπιταλισμός/σοσιαλισμός . δουλεύεις. η δουλειά σου, αποφέρει κάποιο προϊόν το οποίο αγοράζεται και έτσι υπάρχει κέρδος. το κέρδος το μοιράζεσαι μαζί με τα αφεντικά, τα οποία δουλεύουν κάνοντας κάποια τηλεφωνήματα ή και καθόλου δουλειά, αλλά έχουν το άγχος. φύση/κρίση. η φύση του ανθρώπου νου καπιταλισμού τα έφερε έτσι ώστε ήρθε η κρίση έχει οδηγήσει στο να παρακαλάς κάποιον να δουλέψεις για αυτόν, και να σου δώσει ένα μικρό κομμάτι από αυτά που θα παράξεις. πολλές φορές, και αφιλοκερδώς, ελπίζοντας πως δεν χρειάζεται να ted ρέφεσαι καν. οι συνθήκες στις οποίες θα δουλέψεις, θα είναι επίσης, όποιες επιθυμεί ο εργοδότης. πάτος/κράτος. το κράτος, παρέχει προστασία στον εργαζόμενο απέναντι στους κακούς εργοδότες, απολύοντας τον εργαζόμενο δίχως προειδοποίηση μέσα σε μια μέρα για να πούμε  ερτ1  παράδειγμα. επίσης, παρέχει κοινωνικά αγαθά όπως φροντιστήρια για την παιδεία, χαράτσια για να μείνεις, φυλακισμένες οροθετικές για την ισότητα, ράντζα για  την υγεία, και φό

της λήθης το πηγάδι

·         λήθη   <   αρχαία ελληνική   λήθη   <   λήθω ουσιαστικό,  θηλυκό Ορισμός : η  λησμονιά , το σβήσιμο από τη μνήμη, το να μη θυμάσαι πια                  η  λησμονιά , η κατάσταση κατά την οποία δεν σε θυμάται κανείς ·         Συγγενικές λέξεις: λάθος, λαθραίος, αλήθεια       Άραγε πόσα άτομα αναγκάστηκες να ξεχάσεις και να αφήσεις πίσω και πόσα ακόμα θα υπάρξουν στη ζωή σου; Κάποια από αυτά τα επέλεξες εσύ, κάποια λαθραία εισέβαλαν στη ζωή σου, μα όλα κατέληξαν να σου είναι απαραίτητα. Και όμως ήρθε η μέρα που τα άτομα αυτά σε πρόδωσαν, σε πλήγωσαν, σε απέρριψαν. Ήταν λάθος σου που τους επέτρεψες να γίνουν αναπόσπαστο κομμάτι σου; Δεν έχει σημασία πια. Το μόνο που προσπαθείς μανιωδώς είναι να απαλλαγείς από το αίσθημα του θυμού, την απώλειας, της απόγνωσης. Και τότε για σένα η λύση είναι μονόδρομος και στην ταμπέλα αναγράφεται ξεκάθαρα η λέξη «λήθη».   Χτίζεις έναν τοίχο άρνησης ανάμεσα σε σένα και το παρελθόν σου. Με όσο εγωισμό σου έχει απομείνει και την